Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday 9 June 2012

6 bulan dah perut aku nih..

Hah.. lame da lame tak menaip ni.. maklumlah busy je memanjang.. bukan busy pe.. busy mengendong baby gurl ni dlm perut nih... Lepas habis 'morning sickness' yang teruk tu.. dalam 17 minggu dah totally hilang la.. dan mase 20 minggu,tu rase dah jadi manusia balik dah..hehe..

Sekarang dah masuk 6 bulan ++ la.. perut dah membulat..setakat aku lalui belum ade belang2 tarung lagi kat perut (stretch mark) tapi die naik pulak kat tepi punggung lak.. adoiyaii... beli gak CocoaButter jenama Palmers tu tapi kadang2 lupe nak sapu.. kadang2 kalo ingat, maleh pulak.. jadi aku pun biarkan jela belang2 tarung tu terus naik menemani aku bertarung kat labour room nanti..insyaalllah..

Mase aku 23 minggu haritu ade wat detail scan.. kat Klinik Maria, Alamanda. Kene RM120.. pergi ngan Encik Adlim Beckham aku tuh.. lame la jugak.. die tgk secara detail la baby tu kot2 kalo ade keabnormaliti. Die ukur tulang2, tengok jantung.Sesekali doktor tu bukak 3D punye picture untuk tengok muka baby. Guling kanan, guling kiri aku sebab baby asik alih posisi.. Encik Beckham aku tu pun sampai dah boring tgk monitor tu.. die ckap die nampak tompok2 putih n itam jek, tang mane buah pinggang la perut la, sume die tak nampak..hahaha.. btol la.. aku pon same.. hehe.. aku iyekan aje doktor tu ckap keratan rentas perut la hape la..last skali aku blaja pasal keratan rentas mase sek rendah dlu dlm subjek sains dan tak pnah pulak tengok melalui scan.  Alhamdullilah, semua cukup..jari, telinga, mata, mulut, organ dalam baby semua normal..  dan kompem baby girl.. yahoo.... serunuknye bile kompem girl..yahoo.com btol aku rase.. ble la bli dress yg kiut miut.. warna warni..hehehe...

6 month..


Beli Barang Baby..


Bile sesuai beli barang baby? barang ape nak beli? Berapa budget sume2 tu? Ha.. ni la yang aku tengah pikir.. sakit pale otak aku.. orang2 lab tempat keje soh beli 7 bulan ke atas, ade yg soh beli da 8 bulan.. Tp sepupu aku dan beberapa kawan yg berpengalaman beranak premature sume soh beli 6 bulan masuk 7 bulan.. aku lak yg konpius.. ye la.. kalo boleh aku nak pilih n beli sendiri. aku nak tengok produk dan compare price skali. Kalo harap Encik Adlim Beckham aku tu yg beli(in case premature), aku rase die memang takkan tengok harga.. asal paling dekat, paling senang carik jek.. Aku tau la sebab aku da tengok cara beliau shopping mase kawin. Mahal pun takpe, janji tak payah jalan jauh2 cari lagi.

Hari Sabtu yg lepas, Encik Adlim Beckham aku nak makan ribs.. Ntah, aku yang mengandung, die plak yang mengidam. Beliau keje half day, so die g keje lambat n bawak aku g site beliau kat puchong n lepas tu kitaorg terus g ioi mall n makan kat TGI Friday. Masuk la Jusco.. nak tengok barang2 baby la kate ko.. jalan2 nampak hamper baby kiko.. beli la satu untuk sepupu aku yg baru pas operate.. premature la 7 bulan++.. So Encik Beckham tanye la "kite takkan tak beli pape" jadi kitaorg pun beli la satu pek pampers newborn yg kecik n baby wipes. Kelaka la jugak kalo pikir balik.. tah pape tah.. truly.. aku sbnarnye tak tau nak beli ape.. hahaha

Harap semua ok dan selamat..

1 comment:

  1. congrats babe....x sbr nk tgk baby :)

    ReplyDelete