Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 30 August 2012

Persiapan Dan Barangan Baby

  Sekarang aku da 36 minggu (9 bulan) dan aku mengandung jenis yang perut besar..

ni masa baru 5 bulan
Haha.. baju raya aku pun saiz XL
ni masa 8 bulan
Member2 lab aku samekan aku dengan liquid paper




















Sekarang aku nak jalan pun da tak bole laju2 mcm dulu.. Kaki pun macam da bengkak sikit.. Da takde mood nak keluar merayau2 beli barang baby. Balik keje je nak tido... tido.. dan tido..

Tapi barang2 baby semua aku da ade yang basic la.. supaya tak terlari budget, aku beli dari start 6 bulan pregnant aritu..Antara barang yg ramai berpendapat tak payah beli adelah
sterilizer botol susu, milk warmer,playpen, baby carrier.. ramai yang dah beli tapi tak pakai lgsung..
stroller: bergantung pada baby. kalo yg jenis tak melalak duduk dalam stroller ok..
carseat: terlalu awal untuk beli. selalu org pegang je mase dalam kete.kalo beli yg untuk sampai 4 tahun tu ok la.
baby carrier: selalu utk 0-4bulan. pantang je da 3 bulan.. tinggal sebulan je nak dok dalam baby carrier.. so tak berbaloi..tu kalo baby besar lagi la pakai kejap.
baby cot: ade yg ckp tak payah sebab nanti tido atas katil dengan kite or tido bawah(lantai).
milk warmer: lambat n rendam ngan air panas lagi cepat.
sterillizer: lambat n leceh.. selalu orang rebus je botol or rendam dengan air panas. lagi cepat.
Meh aku share barang n harga barang2 yang aku de beli


Kelambu baby yang ble lipat2 n yg muat dalam baby cot aku beli RM59.90 kat manjaku Bangi

Baby Cot 4 in 1 di Modernmum RM520 after 20% discount + tilam Baby Love bli kat MAnjaku Bangi RM129.90


7 piece set baby cot crib set bli kat manjaku bangi RM159.90 (dlm set ada 1 bantal,2 bantal peluk, sarung tilam, comforter dan 3 side penghadang baby cot.)


Breast Pam Medela freestyle 1 set RM 1340. aku usha yg paling murah kat Mudah.com tapi aku gi sendri kat sek7 shah alam beli kat dealer(COD) sendri sbb barang ribu2 ni bahaya beli online.Ada 1 set breast pum kiri kanan, 4 botol dengan penutup bla..bla.. google la sendri..

Set berpantang sendayu tinggi Amme 60 days RM 414 complete with bengkung kat Alamanda Putrajaya. Ni aku malas carik murah2 so aku beli je mase jalan2.Paling murah aku tgk online pun dalam RM380 tak masuk postage. so lebih kurang je kan..

Set tilam travel Bumblebee bli kat Baby Cottage, Puchong Gateway RM119.90 ada tilam, 1 bantal,2 bntal peluk

Botol susu Tommee tippee kaler pink(sebab baby gurl kan..) di Baby Cottage, Puchong Gateway RM56.90 ada 2 botol sekotak ni.

Baby rompers dengan sapu tangan RM42.90 - Baby cottage, puchong gateway

Tiger blanket- RM29.90 kat Carrefour alamanda, Lampin Disney RM27.90 (8helai) kat Anakku, Alamanda. Set baju Disney kaler merah RM49.90, kaler kelabu RM39.90(sebab xde topi) bli kat Anakku Alamanada

Blanket baldu n soft RM59.90 sehelai kat Lovely Lace Alamanda. tp mase tu ade promotion, tambah RM10 dapat lagi satu. so dua2 ni beharga RM69.90

White rompers RM62 (7 helai) kat mothercare alamanda

OK,ni beli mase baby expo kat midvalley 29/7/2012 aritu. Habis kat barang jenama Fiffy dalam RM94 termasuk towel 2 helai,bekung baby 2 helai,baju n seluar 2 pasang, mitten+socks+bonet 2 pasang dan pelapik salin pampers.

baby wipes RM10.90 kat jusco

Pampers newborn, satu kecik RM12.90 (29 helai)bli kat jusco n beli lagi satu yg besar RM24 (64helai) +free blanket baby kat baby expo midvalley
Kebanyakkan baju2 baby aku beli set2 mcm ni sebab malas nak cari satu2. senang mcmni, ade mitten,bootie n bonet skali. Mitten=sarung tangan bootie/sock=sarung kaki, bonet=topi

Stroller McLaren kat Puchong Gateway RM799 selepas discount dengan free pekejadah tah tempat kaki la, tempat kepala la...for 0 to 4 years. (lagi murah kan dari harga yg terpampang tuh.. hehe














































































































































































No comments:

Post a Comment