Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday 11 March 2011

Membencikan la...

 


Penah tak berhadapan dengan perkara or orang yang membencikan? aku ni yang bajet2 'happy go lucky' kalo ade mende yang menyakitkan ati memang jadi 'happy go to hell' la kan.. Bila pikir2 balik, mungkin jugak kot aku nih cepat marah or berkira tentang sesuatu. watever pon la kan.. aku nak bgtau mende yg aku benci sgt2 or tak suke bile berhadapan dengan situasi atau mende ni jadi kat aku.. ranking aku nih dari yang aku tak beberapa suka sampai la yang aku paling2 tak suka..

Cerita pasal politik


Isu politik ni memang la sensitif.. tapi aku tak suke sgt2 bile aku dalam situasi orang yg tengah becerita pasal politik. Aku benci. Kalo tgk berita pastu keluar la cite pasal politik(tak kesah even parti roket sekalipun) aku tetap tak suke. Aku mmg jarang tengok berita or baca paper. Bila aku berada di antara orang2 yang bercerita tentang politik tak kesah la parti pembangkang ke pengangkang ke, aku akan diam dan mengalihkan perhatian aku pada mende lain.



Tin Kosong
Pnah jumpe dengan orang yang belagak Oversmart or belagak tapi habuk pon tadak? aku benci.. pada aku cerita berapi2 tapi sebenarnye jauh punggung dari mangkok jamban buat aku bosan dgn org tuh. Aku sbenarnye tak kesah sgt dengan org yg nak eksen2 nih. tapi bertempat aa..kalo btol2 ade, takpe la belagak. Macam tin kosong.. ketuk lempang lempung bising. tapi isi tadak..Sebab ramai jugak aku jumpe mcmni. So kalo time korang ngah becerite tu aku diam je tu maknenye aku MELUAT DAH..

Tengok ble Pegang Jangann..
Ade mende aku leh bertoleransi untuk bagi orang len usik or amek. Tapi aku tak suke orang yang usik mende yang aku sgt2 sayang, Aku akan melenting+ mengamuk+fire+ wrestling+naga gaban  pada orang tuh..Aku tak boleh orang usik koleksi2 aku cthnye pafume ke tiket wayang yg aku da kumpul, makeup2 aku, baju2 aku dan jangan usik Encik Adlim Beckham aku tuh- dont even think about it..



Tumbuh-tumbuhan dalam makanan..
Aku ni memang dari kecik tak makan sayur. Sampai la skang. Parent aku da fed up pakse aku makan sayur sampaikan diorang blend sayur bile masak supaya aku tak ble asingkan dari pinggan aku. Aku tak tau la nape.. aku rase tak sedap n pahit,, tambahan pulak aku tak makan bawang, ikan bilis, ikan.. daging pon yang terpilih jek..so rutin makanan aku adelah ayam.. telur... kentang... lalalala..



Desakan Hanjinzzz
Pnah tak korang jumpe dengan orang yg mintak tolong dengan korang tapi dengan cara yang mendesak? menyebabkan korang rase nak tampar laju2 je muke die? Kalo keadaan tu urgent aku ble la paham.Tapi aku mmg tak ble blah dengan yang sengaja mengada2. Lagi2 pinjam duit. Cthnye minah si penipu yang selalu belagak kaye tuh (nama dirahsiakan). Rantai ribu2, gelang ribu2, sofa puluh ribu, rumah juta2 tapi pakai kete Swift pastu nak bayar roadtax insurance nak pinjam duit aku. Pastu desak soh aku kuarkan duit simpan aku yang aku sendri tedesak pon aku tak kuarkan. Sengall.. gadai je la ko pnye gelang tuh. Tak pon toreh sket sofa ko yang puluhan ribu tah dari kulit hanjizz tuh n jual kot dapat seriban dua .. cet..


MLM dan kejadahnye..
Ni yang ultimate aku tak suke aa.. ape ke halnye la dok, ko tag2 aku dengan gambar kipas2 duit. buat aku meluat nak muntah ade aa..pastu memancing2 dengan kata tak payah penat2 keje da dapat duit la, hanjizz la.. mmg yg da join tuh kene tipu n diam je selalunye. tapi aku ni bukan la bodo sgt.. aku sekolah tadika la dulu..aku takkan join n jgn sesekali usik family aku sroh join. Aku tak suke. Tak payah keje pastu dapat duit? What the hell? Orang kaye jual dadah pon bekeje nak buat dadah tau.
Aku bepegang pada prinsip "Orang zaman sekarang akan buat ape saje untuk dapatkan duit orang lain". Biar la aku keje tongang tongeng kat lab tuh.. yang penting HALAL dan TAK DIRAGUI..

2 comments:

  1. memang sangat membencikan....tp tumbuh2an dlm makanan tu i like.... =)

    ReplyDelete