Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 23 March 2011

Biarkan Aku Dengan Kasutku

Ye.. Skang aku nak menstory pasal aku dan sepasang kasutku..
Mungkin orang keliling aku rase aku tak pandai bergaya.. atau aku terlalu selekeh..
Yes.. aku gi keje kadang2 baju pon aku tak iron.. bukan malas.. cume aku tiada kerajinan..(eh.. ade beza ke?)
Tapi dari aku keje 2 tahun lepas, mesti ada orang tegur kasut aku..huhu~~~
Ini kasut keje aku.. Tajuk Besar die Timberland.. Tajuk kecik die Power Lounger  Woman.. for Hiking... Hahaahhahaahahaha... Ye.. begitulah arakian kisahnye.. for hiking...

Mengapa???
*Kerana aku adelah orang yang selalu mementingkan keselamatan  berbanding keayuan ber high heel ke tempat kerja..(konon-kononye la..)
*Seperti yang sedia maklum, aku keje kat lab, kene pakai kasut tutup.. so walaupun kasut aku langsung tak menepati ciri2 orang keje lab sebab mcm nak gi mendaki,sekurang-kurangnye aku telah menepati salah satu aspek keselamatan makmal..
*Aku tak sanggup berhadapan dengan dikejar anjing or dikejar penjahat(macam la ade orang nak culik aku ponnn),so aku da biase dengan kasut ala2 sport or sneakers dari aku membujang dlu dan aku dan housemate aku(beliau mmg jenis begaya dan control ayu)pernah berlari menyelamatkan diri dari dikejar anjing, rakun(umah bujang aku kat setiawangsa dlu ade rakun dari zoo negara terlepas kot) dan belari cari tempat teduh ketika hujan...so.. aku selalunya akan laju lagi la dari roomate aku nih sebab die suke pakai kasut bertumit.


Tapi..
Disebabkan aku da beli kasut ni dengan nawaitu untuk pakai gi kerja, jadi tak kira apa baju aku pakai pun aku akan pakai dengan kasut hiking aku nih..walaupon berbaju kurong.. huhu...

 
Ngah makan time jamuan nih.. siap ngan stokin pink lagi.. sengallnye aku nih..







Kadang-kadang aku nak jugak bergaya n pakai kasut ala2 Lady Gaga tuh..aku tgk memember pakai cantik jek sedondon dengan baju.. tapi bila aku pikir balik betapa sakitnya tumit kaki aku.. (dari pengalaman aa nih sebab kuar dating aku pakai high heel or wedges) aku tak sanggup oo.. Dari pagi ke petang berLady Gaga kat lab tuh.. silap hari bulan ngan aku berguling2 plak skali ditambah plak kalo aku oncall. Mau lunyai kaki aku..

Pnah aa jugak aku berjubah tapi aku pakai jek kasut Timberland aku nih.. aku rase selesa and best.. biar la tak cantik pon.. Dan untuk pengetahuan orang yang benci kasut aku nih, aku nak bgtau aku beli kasut aku  dengan harga yang pasti lebih mahal daripada kasut lady gaga tu kecuali kalo korang pakai jenama Jimmy Choo ke Prada ke..so kalo korang, korang nak simpan buat pekasam keh? biar la aku pakai and syok sendiri.. asal aku heppy..

So..
Aku bukan nk marah sesape, sikitpun tak marah you... cume bile terlalu ramai yg tanye kenapa aku akan pakai kasut ni dengan baju kurung or jubah ke or ape2 jek, aku cume ble senyum jek.. sebab aku dah 2 tahun lebih menjawab soalan2 korang.. Encik Adlim Beckham pon pnah tanye jugak dlu..Aku rase motif utama adalah sebab keselesaan..or.. aku sendri pun tak tau sebenarnye.. ngeh..ngeh..ngeh..


Biarlah aku dengan kasutku..
Sikitpun tak menyentuh walau seinci tubuhmu
Biarkan saja dengan gayaku
Sikit tak minta akan pandanganmu
Bukan aku benci kamu
Cuma aku ingin kau tahu
Aku bahagia dengan caraku
Dan keselesaan adalah keutamaanku
Namun  kau yang melihatku tak menepati cirimu
Aku mahu kau tahu..
Aku dengan personalitiku
Biar sajalah aku dengan kasutku..


peace no war...

No comments:

Post a Comment